donderdag 5 december 2013

Co-productie? Omwonenden?

Op website van het stadsdeel West staat een ontwerp van de herinrichting van het Frederik Hendrikplantsoen. Trots wordt medegedeeld dat daar samen met de bewoners en een heuse architect aan gewerkt is. Dat de bewoners mordicus tegen de parkeergarage en dus ook tegen de ingang van de garage waren en nooit akkoord zijn gegaan met het ontwerp wordt niet vermeldt. Co-productie is het natuurlijk wel. Het moet op inspraak lijken.
Ook wordt aangekondigd dat medio 2014 alvast begonnen wordt met de werkzaamheden uiteraard rekening houdend met de in- en uitgangen van de parkeergarage. En daar gaan we weer. Het plantsoen wordt overhoop gehaald terwijl alleen De Jager nog denkt dat de parkeergarage gebouwd gaat worden. Er wordt weer gauw een hoop geld uitgegeven.
Ook fijn is de mededeling dat er plaats is voor een nieuw kunstwerk. De omwonenden worden in de gelegenheid worden gesteld om via het daarvoor thuisgestuurde stembiljet een keuze maken uit een drietal ontwerpen. Dat stembiljet heb ik natuurlijk niet gehad want er wordt een hele beperkte definitie van omwonende gehanteerd als dat zo uitkomt. Ik krijg wel 7 jaar een bouwput voor mijn neus, mijn uitzicht is straks opgeleukt met een voetgangers in- en uitgang maar omwonende ben ik niet. Ik woon in het projectgebied dat wel, maar ik ben natuurlijk geen omwonende van het Frederik Hendrikplantsoen. Het stadsdeel stuurt zo weinig mogelijk bewoners informatie over de herinrichting van het plantsoen en je hebt als GroenLinkser weer aan je democratische verplichting voldaan.




pd 6 december 2013

Geen opmerkingen: